American Girl in Italy

How does the blue mold get in Gorgonzola? Have you ever heard the rocks at Castiglioncello sing and why do writers always seek solace in Italy? Time for me to find the answers to these and see, if in doing so, I also find my home.

My Photo
Name:
Location: Rome, RM, Italy

i am actually the lost royal heir to the small kingdom of Birundi...having been secreted away by my wet nurse when mean overlords arrived turning our little known, yet terribly chic fiefdom into a nasty republic. now my people sit glued with their eyes glazed.....dreaming of distant IRA's and stock options, having long forgotten the taste of sweet green olive oil and the scent of rosemary.

18 June 2006

Il Guerriero della Luce

"Il guerriero della luce crede. Proprio come credono i bambini. Poiché crede nei miracoli, i miracoli cominciano ad accadere. Poiché ha la certezza che il proprio pensiero possa cambiargli la vita, la sua vita comincia a cambiare. Poiché è certo che incontrerà l’amore, l’amore compare. Di tanto in tanto, è deluso. Talvolta, viene ferito. E allora sente i commenti: "com’è ingenuo!" Ma il guerriero sa che il prezzo vale. Per ogni sconfitta, ha due conquiste a suo favore. Tutti coloro che credono lo sanno".
P. Coelho,

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

bellissima descrizione!!

September 16, 2008 4:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

Conosco un uomo che è un guerriero della luce: è un miracolo incontrare queste persone sulla propria strada perché aiutano chi, come me, ha vissuto per tanto tempo nelle tenebre di una vita fatta di piccole-grandi bugie. Incontrare il guerriero significa imparare da lui il coraggio e la speranza, la forza di credere ancora che i miracoli accadono e che il primo grande miracolo siamo noi. Mi sento una creatura amata per avere incontrato questo guerriero.

September 16, 2008 4:26 AM  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker